Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми
ППУчитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
ППУчителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
ППУчитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.
ППУчителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.
Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми.
- Бути доброзичливим і чуйним.
- Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
- Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
- Мати широке коло інтересів.
- Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.
- Мати живий та активний характер.
- Володіти почуттям гумору.
- Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.
- Бути цілеспрямованим і наполегливим.